Zoek informatie over:
 

FAQ Thomas Cook Nederland / Neckermann

Thomas Cook Nederland/Neckermann heeft op dinsdag 23 september 21.00 uur bij SGR een melding van financieel onvermogen gedaan. Dit betekent dat alle vertrekken gepland op 24 september komen te vervallen. Reizigers die vertrekken vanaf 25 september vinden binnenkort meer informatie op de website van Neckermann.nl en sgr.nl.
 
TUI heeft van het SGR het verzoek gekregen hulp en bijstand te verlenen aan reizigers die op dit moment op hun vakantiebestemming zijn. Voor deze reizigers is er een speciaal telefoonnummer geopend: 070-3071111. Dit nummer is bereikbaar van 09.00 uur tot 17.30 uur.
 
Ik ben op mijn vakantiebestemming en mijn hotel eist betaling. Wat moet ik doen?
Stuurt u een mail naar [email protected] met de volgende informatie:
Naam hoofdboeker
Bestemming
Naam hotel
Mailadres hotel
Aankomst- en vertrekdatum
Boekingsnummer
 
Ik ben op mijn vakantiebestemming. Kan in mijn vakantie gewoon afmaken?
Als u geen problemen ondervindt met uw accommodatie dan kunt u gewoon uw vakantie afmaken
 
Wordt mijn terugvlucht geannuleerd?
Nee, uw terugvlucht wordt niet geannuleerd. U kunt gewoon op uw geplande terugreisdatum naar huis
 
Gaat mijn transfer vanaf het hotel naar de luchthaven nog door?
Ja, uw transfer gaat gewoon door. 
 
Ik ga nog op vakantie?
Neem dan contact op met uw reisbureau of reisagent voor een alternatief. Zij helpen u verder. Deze gegevens zijn te vinden op uw boekingsbevestiging/reisbescheiden. Vertrekt u niet op korte termijn (binnen 2 weken), wacht u dan nog even met contact opnemen, zodat het reisbureau of reisagent eerst de klanten die op korte termijn moeten vertrekken, kan helpen.
 
Ik ga nog op vakantie binnenkort, kan ik mijn reis omboeken?
Nee u kunt uw reis niet omboeken. Om alsnog op vakantie te kunnen, dient u een nieuwe reis te boeken. Hiervoor kunt u naar een bij SGR aangesloten reisbureau. Bij een nieuwe boeking via het reisbureau betaalt u alleen het eventuele prijsverschil tussen de oude en nieuwe reissom. Het reisbureau zal namens u de schadeclaim bij het SGR indienen. Boekt u online of telefonisch via het Customer Services Center bij TUI dan zult u de gehele nieuwe reissom zelf moeten voldoen en zelf uw schadeclaim bij het SGR indienen. Binnenkort ontvangt u meer informatie over het indienen van uw schadeclaim.
 
Ik heb alleen een vliegticket geboekt via Thomas Cook Nederland/Neckermann. Gaat mijn vlucht nog door? 
Nee, uw vlucht gaat helaas ook niet door
 
Kan ik de kosten voor mijn losse vliegticket verhalen bij het SGR
Nee, losse vliegtickets vallen niet onder het garantiefonds van het SGR
 
Zijn de Thomas Cook Nederland/Neckermann reischeques nog geldig?
Reischeques die nog niet verzilverd zijn, zijn niet meer geldig en kunnen niet meer gebruikt worden.